سخت افزار

در زمینه سخت افزار

سخت افزار

در زمینه سخت افزار

ویژگی سیستم خوب برای بازی کامپیوتری

بازی کامپیوتری از نرم افزارهای رایج در میان افراد و گیمرهاست ، انها تمایل دارند تا سیستم حرفه ای را جمع کرده و با ان بازی کنند . در مقاله قبل تا حدودی در مورد کامپیوتر حرفه ای برای بازی صحبت کردیم در ادامه مقاله در سایت تخت جمشید با ما همراه باشید :

کارت گرافیک

انتخاب یک کارت گرافیک مفید برای بازی با کامپیوتر امری حیاتی است. کارت های گرافیک برای نمایش تصاویر گرافیکی با جزئیات و رزولیشن بالا تنها قطعه کامپیوتر است که این کار را انجام می دهد. اگر کامپیوتری قوی باشد ولی کارت گرافیک ضعیف داشته باشد برای بازی عملکرد و کارآیی خوبی ندارد.

برای اینکه بدانیم چه کارت گرافیکی قوی است داشتن پردازنده گرافیکی (GPU) قدرتمند می باشد که سازندگان این پردازنده ها ATI NVIDIA نام های خاصی برای خود دارا می باشند. سپس مقدار رم گرافیکی مهم می باشد .اگر دو کارت گرافیک با یک پردازنده گرافیکی یکسان داشته باشیم هر کدام که رم گرافیکی بالایی دارند قدرتمند تر است .

احتمال دارد بسیاری از سیستم های کامپیوتری بازی قابلیت به کار بردن دو کارت گرافیک را داشته باشند. شاید در ظاهر بد نباشد ولی ارزش ندارد. اینکه یک کارت گرافیک سریع تر خریداری شود بهتر است.

RAM برای بازی

ویژگی های رم برای بازی در یک سیستم اول مقدار رم و سرعت رم وبعد ویژگی های دیگر رم مانند تایمینگ رم در نظر گرفته می شود . در واقع مقدار رم حرفه ای در درجه اول باید باشد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه قلب سیستم کامپیوتری به حساب می آید که اگر بقیه قطعه ها قدرتمند باشند ولی به خوبی از منبع تغذیه استفاده نکنند مطمئناً کارائی ندارند و در طی مدت طولانی دچار مشکل می شوند. برای مثال پس از گذشت زمانی سیستم کامپیوتری نیاز به ریست دارد و نیز اگر خازنهای مادربرد از مدل دی الکتریک مایع تشکیل شده باشد یقیناً دچار مشکل می شود و خازن ها باد می کنند.

هارد دیسک

هارد دیسک ها را به دو قسمت طبقه بندی می شوند:

1- هارد دیسک جهت دسترسی به اطلاعات با سرعت بالا

2-هارد دیسک جهت ذخیره سازی اطلاعات

دومین مدل از هارد دیسک ها جهت ذخیره سازی اطلاعات مانند فیلم و موسیقی و.... استفاده می شوند که کمپانی های سازنده هارد دیسک این مدل هارد دیسک را در گروه سبز خود جای می دهد ولی نوع اول که جهت دسترسی سریع به اطلاعات است عملکردی مانند کارهای محاسباتی و بازی را به عهده دارد.

در وقت بازی اصلی ترین فاکتور دسترسی بالا به اطلاعات است که نوع اول مناسب تر برای استفاده است. چرا که هارد در زمان بازی موثر نمی باشد و در زمان بارگذاری این تفاوت ها به چشم می آید.

کیس کامپیوتر

زیبایی کیس حرفه ای چشم برخی از کاربران را می بندد چون فقط به ظاهر توجه می نمایند به جای اینکه به قابلیت خنک کنندگی فوکوس نمایند.

یک سیستم که برای بازی در نظر گرفته می شود کارت گرافیک و پردازنده آن باعث تولید گرمای بسیاری می شوند و باید این گرما به خارج از کیس منتقل شود تا بر روی دیگر قطعات تأثیر نگذارد پس در خرید کیس دقت نمایید که کیس کرسیر برند خوبی در این زمینه است .

  کیبورد و ماوس

کیبورد و ماوس مفید در عملکرد بازی شاید موثر نباشد ولی برای عملکرد شما در وقت بازی می تواند مفید واقع شود.

دیگر اجزا

دیگر ویژگی هایی که یک بازی مدرن به آن احتیاج دارد کارت صدا و کانکت شدن به اینترنت، که در کلیه کامپیوترهای جدید یافت می شود.برخی سازنده ها ورژن های ارتقاء یافته بسیاری برای صدا و ارتباط اینترنتی و … فراهم می آورند.

نتیجه گیری

برای انتخاب و خرید یک سیستم بازی اصلی ترین جز کارت گرافیک می باشد که قابلیت و کارآیی کامپیوتر وابسته به قابلیت کارت گرافیک است و بعد به قطعه هایی نظیر پردازنده و رم توجه شده ، علاوه بر این در زمان خرید فقط به برند توجه نکنید برای نمونه در کارت گرافیک برای بازی که اصلی ترین جز آن پردازنده گرافیکی می باشد اگر چه این جز در همه کارتهای گرافیکی انتخابی یکسان باشد ولی متوجه می شوید که هر برند هزینه های گوناگونی برای کارت گرافیک خود ارائه داده اند .