سخت افزار

در زمینه سخت افزار

سخت افزار

در زمینه سخت افزار

کارت گرافیک

گر یک گیمر حرفه ای هستید و یا با سیستم حرفه ای خود بازی کامپیوتری زیاد انجام می دهید پس قطعا باید به دنبال یک کارت گرافیک برای بازی باشید . کارت گرافیک ایسونیک یکی از کارت گرافیک های بسیار خوب است ، این قطعه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و نباید از آن چشم پوشی نمود.

کارت گرافیک ایسونیک از فن خنک کننده بدون Noise بهره مند است و پورت های خروجی تصویر یه صورت VGA/HDMI/DVI را دارد و از گذشته تا به امروز کیفیت این کارتهای گرافیکی بهتر می شود و رو به رشد می باشد .

کارت گرافیک در حقیقت مثل یک اینترفیس عمل می کند و در سیستم حرفه ای در صورت نیاز مشتریان قابل تعویض یا قابل توسعه می باشد و قابلیت عوض شدن با دیگر کارت گرافیک ها را داراست البته برای انجام گرفتن این کار باید مادر برد سیستم شما اسلات AGP را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مادربرد ایسونیک می توانید به وب سایت تخت جمشید نگاهی انداخته و ویژگی های مادربرد را مشاهده نمایید .

کارت گرافیک ها به صورت onboard نیز وجود داشته و طراحی شدند و معمولا در لپ تاپ و یا مادربردهای عمومی کاربرد دارند و در این حالت نیز غیر قابل تعویض هستند .

رابط گرافیکی در واقع از سه قسمت تشکیل شده است :

چیپ ست گرافیکی با برند مختلف ، کار اصلی چیپ ست گرافیکی این می باشد که سیگنلهایی که مانیتور باید از یک تصویر دریافت کند را می سازد.

چند نمونه رم مانند EDO , SGRAM را دارد .

RAMDAC مبدل سیگنالهای دیجیتال به آنالوگ است.

رم حرفه ای در کارت گرافیک :

تمامی انواع کارت های گرافیک خودشان معمولا مقدار مشخص و معلومی RAM رم دارند که به آن فریم بافر گویند ولی در میان لازم است بدانیم مقدار این RAM رم چقدر است ؟

رم گرافیکی با اهمیت است زیرا برای نگه داشتن تصویر سایز بزرگ مانیتور در حافظه از ان استفاده می گردد .

در ابتدا CPU اطلاعات و داده ها را به کارت گرافیک منتقل می کند و سپس پروسسور یک تصویر را برای مانیتور تولید و ایجاد می نماید و آن را در RAM گرافیک ذخیره و نگهداری می کند .

مقدار RAM در کارت گرافیک

رم کارت گرافیک های مدل قدیمی دارای مقدار 1و 2و4 مگابایت بوده است اما مقدار واقعی و لازم برای حافظه در واقع چقدر می باشد ؟

تمام مقدار RAM گرافیکی برای ذخیره کردن Bitmap بکار نخواهد رفت .

به عنوان یک مثال اگر از یک رم گرافیکی 4 مگابایت به جای 2 مگابایت برای رزولوشن 800 در 600 بهره ببرید در ان صورت شما یک سرعت بالاتر را خواهید داشت و داده و اطلاعات تان به صورت هم زمان از حافظه ی RAM رم خوانده و همین طور بر روی رم نوشته می شوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.